غلامی خجسته خبر داد :آمادگی شورای شهر همدان برای تقویت و تجهیز کتابخانه‌های سطح شهر همدان خبر داد.

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

غلامی خجسته خبر داد :آمادگی شورای شهر همدان برای تقویت و تجهیز کتابخانه‌های سطح شهر همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان به همراه رئیس شورای اسلامی شهر از کتابخانه مرکزی همدان، مسائل، مشکلات و موارد قابل پیگیری این مجموعه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به نقش کتابخانه‌ها در اعتلای فرهنگی جامعه افزود: یکی از بارزترین مشخصه‌های هر جامعه که در ارزیابی سطح اندیشه آن ملت دخیل بوده و نقشی اساسی بر عهده دارد، همانا علم و فرهنگ آن جامعه است.

رضا غلامی‌خجسته به روز بودن دانش و تکنولوژی را از دیگر نقش‌های کتابخانه در توسعه فرهنگی با تأکید بر مرجعیت آن دانست و گفت: علم در دانشگاه تولید می‌شود و در کتابخانه‌ها پرورش یافته در جامعه به بار می‌نشیند.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌ها همواره به دنبال یک هدف بوده و آن تعالی اندیشه بشریت است که از راه گردآوری، مدیریت و اشاعه دانش و اطلاعات در راستای دست یافتن به این هدف گام بر می‌دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از کتابخانه‌ها به عنوان مراکز حفظ هویت فرهنگی و تاریخی سرزمین‌ها یاد کرد و گفت: کتابخانه‌ها همواره نقشی مهم و تعیین‌کننده در توسعه جوامع دارند.

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی علیه کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با مقابله با این هجمه‌ها خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین رونق کتابخانه‌ها در جامعه، موجب ارتقای فرهنگ شهروندی می‌شود.

وی اظهار داشت: تداوم جلسات با کتابخانه‌های عمومی شهر و رفع مشکلات آنها می‌تواند، رونق بیشتر آنها را به دنبال داشته باشد.

غلامی‌خجسته با اشاره به اهمیت مطالعه در پیشرفت انسان‌ها، افزود: کتابخانه‌ها، باید محلی برای هم‌اندیشی علمی و فرهنگی باشند.

وی با بیان اینکه گسترش کتابخانه‌های عمومی موجب تحقق اهداف توسعه فرهنگی جامعه می‌شوند، اظهار داشت: برای رسیدن به شاخص‌های توسعه فرهنگی توجه به گسترش و توسعه کتابخانه‌های عمومی باید سرلوحه برنامه‌های فرهنگی جامعه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی همدان ضمن تقدیر از زحمات مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان، راه‌اندازی کتابخانه مرکزی همدان به صورت شبانه‌روزی و فعال شدن 17 کتابخانه در سطح شهر را گامی مؤثر در افزایش فرهنگ کتابخوانی دانست.

وی از آمادگی شورای اسلامی شهر همدان مبنی بر تجهیز و تقویت کتابخانه‌های مشارکتی و کتابخانه مرکزی همدان خبر داد و افزود: این آمادگی وجود دارد تا طی تفاهمنامه‌ای در محوطه کتابخانه مرکزی فضای سبز ایجاد شود.

غلامی‌خجسته اضافه کرد: همچنین شورا آمادگی راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعاتی با همکاری کتابخانه مرکزی در شهرداری ستاد، شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابعه، ایجاد فضای سبز، اختصاص سرویس حمل و نقل و کمک در راه‌اندازی مسیر جدید از بلوار شهید مفتح را دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه در تمام کتابخانه‌های سطح استان نمای نشریات ایجاد شده است، افزود: 60 کتابخانه استان و 17 کتابخانه سطح شهرستان همدان مجهز به نمای نشریات شده‌اند.

ارشاد استعدادی کمک شهرداری در ایجاد فضای سبز و محوطه‌سازی، تسهیل در رفت و آمد استفاده‌کنندگان از کتابخانه و ایجاد مسیر ورودی جدید از بلوار شهید مفتح را خواستار شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:,ساعت 19:49  توسط محمد گلزار